Un desig per Salt

LA RITA FREDOLICA va ser el primer llibre que em vaig atrevir a escriure. Dic atrevir perquè fins llavors els llibres els somiava. M’imaginava que m’asseia i enfilava paraules com qui enfila boles d’un collaret. Un llibre comença quan decideixes escriure’l i la segona feina, un cop t’has decidit, és triar la història.

Per què els escriptors triem una història i no una altra? Doncs perquè ens ve de gust, perquè ens crema dins i l’hem de treure, perquè ens diverteix… O una barreja de tot plegat.

A casa meva som molts germans. Set. Una família gran on no hi faltava mai de res però tampoc hi havia de tot i la majoria s’havia de compartir. I per compensar el que no podíem aconseguir la meva germana petita, la Glòria, i jo, imaginàvem tot allò que demanaríem si mai topéssim amb una vareta màgica.

El dia que vaig seure davant l’ordinador per encetar el meu primer llibre el tema va venir sol del fons dels meus records. Era allà, esperant a que em decidís.

Per la Rita també va ser fàcil triar el seu desig: L’ESTIU! N’estava tipa i cuita de passar fred i volia que la seva ciutat fos diferent. I ho aconsegueix. Aquí hi ha la història. Què passa si una nena demana un desig per la seva ciutat i aquest desig es compleix?

I vosaltres? Imagineu que teniu la vareta de la Rita ben agafada i que podeu demanar un desig per a la vostra ciutat, per Salt. Què li demanaríeu? Què voldríeu canviar d’un cop de màgia?

Jo no sóc cap fada però tinc MOLTES ganes de llegir els vostres desigs.

Petons fredolics

Anna M.

Aquesta entrada s'ha publicat en Conte conjunt, El secret dels colors, Rita fredolica i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a Un desig per Salt

  1. 4rt B La Farga ha dit:

    Hola Anna Manso:
    Estem acabant el teu llibre de “La Rita Fredolica”. Ens està agradant molt perquè és molt divertit.
    Nosaltres hem estat parlant dels desigs que voldríem per la nostra ciutat de Salt. Són aquests:
    – Ens agradaria que la crisis s’acabés perquè hi ha gent que no té diners, que dormen al carrer, que els fan fora de casa, o que han de marxar de Catalunya.
    – Voldríem que a Salt ningú es barallés i així tots seríem amics i estaríem més contents.
    – Ens agradaria que totes les nenes i nens de Salt tinguessin una targeta per poder comprar gratuïtament a tres botigues diferents.
    – Ens agradaria molt tenir ales i poder volar per anar a Barcelona, a França, a Marroc, a Gàmbia…
    Adéu Anna Manso
    CEIP La Farga 4rt B

    • annamanso ha dit:

      Hola 4rt B La Farga. Trobo que els vostres desigs estan molt ben pensats. Les fades deuen tenir molta feina ara que hi ha aquesta crisi tan grossa! Ho veieu? Dels vostres desigs en poden sortir un bon niu d’històries. Què passaria si una fada concedís el poder de volar a una classe sencera? És un bon punt d’arrencada. Recordeu: la imaginació no és màgica, la tenim tots, però el seu poder és tan gran que sembla cosa de fades.

      Petons fredolics

  2. anna ha dit:

    Moltes gràcies. Vinga, animeu-vos a pensar desigs per Salt. Desigs de vareta màgica!!!! D’aquells que no, depenen dels diners, ni de les eleccions, ni de res. Tan sols d’inventar-se un rodolí i au… Concedit! Ah, i els dibuixos una setmana d’aquesta us els demanaré, a veure si els podeu escanejar i penjar aquí, al bloc.

    PF (petons fredolics)

  3. classe de 4t B del Silvestre Santaló ha dit:

    Hola Anna:
    Hem llegit el comentari que has publicat al bloc del Cistell Viatger. Ens ha agradat molt el que has explicat. Tots els de la classe ja hem llegit el llibre de la Rita Fredolica. Hem fet molts dibuixos i ens hem divertit bastant.
    Gràcies i un petó ben fort dels de quart B del Santaló.

    Adéu.

Deixa un comentari

