Carta de benvinguda

llapisNens i nenes que feu 4rt de primària a la ciutat de Salt… Hola!

Em dic Anna Manso i escric contes, llibres i guions. Aquesta setmana he rebut una carta de la Rita Fredolica, la protagonista del conte que du el seu nom i que vaig escriure ja fa uns quants anys. La carta anava adreçada a mi però també a tots vosaltres. Aquí la teniu.

«Hola Anna Manso, hola nens i nenes que feu quart de primària a la ciutat de Salt,

Ha tornat a passar. L’estiu a la ciutat més freda del món ha estat un vist i no vist. Una setmana de sol i una miiiiiiica de calor -imagineu-vos, no calia abric, només una jaqueta ben cordada- i au, una altra vegada el fred.

La ciutat més freda del món és la meva ciutat, igual que vosaltres viviu a Salt i l’Anna a Barcelona, jo visc en aquesta mena de nevera en la que els glaçons som nosaltres, les persones. A mi el fred no m’agrada. No m’agrada gens. No m’agrada gens ni mica! No és per casualitat que em diuen la Rita Fredolica. Però l’any passat la tardor, l’hivern i la primavera se’m van passar volant i tot gràcies al vostre bloc.

Quan em sentia trista o fastiguejada per culpa de les baixes temperatures em connectava a Internet i llegia les activitats de l’Anna, les respostes dels nens i nenes, mirava les fotografies i tot el que van fer els vostres companys que ara són a cinquè -i si algú repeteix curs no passa res, hola de nou-, i l’enuig es desfeia com un paper de seda dins un vas d’orxata.

Per favor, no podeu repetir-ho? Potser no de la mateixa manera, potser una mica diferent, però és que va ser fantàstic!

Espero la vostra resposta. Un envio una abraçada de sucre fos,

Rita Fredolica»

Després de llegir la carta de la Rita vaig trucar a la Bàrbara de la Biblioteca de Salt, i la Bàrbara va parlar amb totes les vostres escoles i hem tornat a engegar l’activitat! Hem fet cas del que diu la Rita i hem canviat algunes coses… quines? Ah, sorpresa. Haureu de tenir paciència. Només dir-vos que afileu els llapis i la imaginació.

Aquest bloc serà el nostre punt de trobada on ens podrem explicar tot el que fem, què us ha semblat el llibre «La Rita Fredolica» quan us arribi després de Nadal, penjar-hi activitats, anar seguint el conte conjunt que farem entre tots, etc. Sí, etcètera perquè no vull desvetllar cap secret.

Som-hi? Som-hi!

Aquesta entrada ha esta publicada en atles_viatger, Conte conjunt, General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.