La vida i les històries

ulleres nuvols

Hola nenes i nens de quart de primària de Salt,

Com us ha anat la lectura? Ara ja sabeu unes quantes coses més de la història de la Sandra. Què va passar aquella nit que es va quedar amb la Jeni, la seva cangur. Que la pel·lícula Terror blau fa molta por. Que de vegades pots rebre visites sorpresa, com la d’un gos zombi. Que l’endemà se’t pot presentar un gat mòmia que es diu Egipci. I que el llit dels pares, de vegades, és un refugi fantàstic. Espero que hagueu gaudit. Us va agradar la descripció del gos zombi? Sí, ja ho sé, era una mica fastigoseta. He, he, he.

El dia que ens vam veure us vaig explicar d’on surten les històries: de la memòria, d’allò que conec perquè m’ha passat a mi, o perquè ho he escoltat, o ho he vist, o he buscat informació. Com que d’aquí a uns mesos vosaltres us haureu d’inventar els vostres contes us explico com va néixer la història de la Sandra.

De vegades, quan anava a les escoles, els nens em preguntaven perquè no escrivia històries de por. Es veu que us agraden molt. Però jo els responia que no podia. Sóc molt poruga, els deia, i si escrivís una història de por em faria por a mi mateixa! Us ho imagineu? No poder dormir per culpa d’un conte que t’has inventat tu mateix! Impossible. Les meves històries sempre tenen humor. I per això se’m va acudir escriure una història de por que fes més gràcia que no pas por.

Per crear la Sandra va ser fàcil. Només vaig recordar com era jo de petita: poruga i tímida. De poruga ara en sóc una mica menys, però segueixo sense poder veure pel·lícules de por. I de tímida ja me’n queda poc. He après que només cal llençar la vergonya a les escombraries. I si em queda una punta de vergonya dissimulo i faig veure que no la sento. Però això és ara. Llavors, quan tenia la vostra edat, no era així. Suava només de pensar que em tocava sortir a la pissarra. I per anar a fer pipi per les nits havia d’obrir tooootes les llums des de l’habitació fins al lavabo. Em costava una mica fer amics. I em feia vergonya explicar que era poruga. Us sona, oi? És la Sandra. Però jo no sóc filla única perquè sóc la sisena de set germans. I els meus pares eren superprofessionals!

Els escriptors agafem coses que hem viscut o que coneixem o sabem i les transformem en personatges i històries noves.

ACTIVITAT:

En el cas de la història de la Sandra el que fa arrencar l’acció del llibre és el sentiment de por que jo sentia quan era petita. I la timidesa. Penseu que el que sentiu pot servir per a les històries que haureu de crear a El cove de les paraules.

Hi ha algú de classe a qui li passa el mateix? De què teniu por? Inventeu algun conte a partir de les vostres pors. No cal que l’inventeu sencer! Només que digueu de què pot anar.

LES PARAULES:

Cada setmana us demanaré quines paraules us han cridat més l’atenció. Escriviu-ne algunes i compartiu-les amb tots nosaltres. Llegiu amb atenció i recol·lecteu les vostres paraules preferides d’Amics monstruosos.

Quines són les vostres paraules preferides d’aquestes primeres pàgines?

Espero les vostres respostes!

Anna Manso

Aquesta entrada ha esta publicada en Lectura Amics monstruosos 15/16. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

33 respostes a La vida i les històries

  1. mariona bofill roca ha dit:

    Hola, som els alumnes de 4t B de La Farga.
    Aquí us enviem una llista de coses que ens fan por de veritat!
    Anar al dentista, Al.là, els zombis, els lladres, que ens posin vacunes, les bombes, les pistoles, les serps, els taurons, els ratpenats, els gossos, caure del balcó, la foscor, les pel.lícules de por, Slenderman, Ouija, Jumanji, Zathura.
    I algunes expressions que ens han agradat: estava feta un flam, a tot drap, l’any de la picor.
    Encara que anem amb una mica de retard, ens ho estem passant bomba llegint el teu llibre!
    Fins aviat!!

    • annamanso ha dit:

      Nenes i nens de 4tB de La Farga
      La vostra llista de coses que fan por fan molta por!
      I perquè facin una mica menys de por podeu provar d’inventar una història de por de les que fan més riure que por, com Amics monstruosos, amb algunes d’elles.
      Per començar ja heu fet part de la feina: pensar-hi i escriure-les. I també heu llegit i heu triat paraules.
      I a sobre dieu que us ho esteu passant bomba! (no patiu pel retard)
      No cal que ho escriviu aquí, ho podeu fer quan us vingui de gust. I us adonareu que riure fa que la por es torni més petita.
      Petoooooons!

  2. Hola Anna!!!!!!.Sóc l’Emma de 4tA de l’escola les Deveses
    T’explicaré tres històries de l’escola a casa.

    Un dia, quan anava de l’escola a casa, amb bicicleta pel carril bici, vaig veure un cotxe que anava en direcció contraria, quasi atropella a la meva germana, i quan la meva mare li va dir que quasi l’atropella, ella no li va fer cas i va entrar a un garatge.

    Un altre dia també anava amb bicicleta.Portava un barret al cap, en un moment el barret va volar, el meu pare el va agafar i quan vam arribar a l’escola el meu pare m’el va donar.
    I l’ultima és:

    Un migdia anavem a casa jo i la meva germana amb bicicleta, quan vam arrencar amb la bicicleta ens va saltar la cadena, vam anar caminant fins que ens vam trobar a la nostra mare, ens va ajudar a posar bé la cadena i vam anar fins a casa en bici.

    • annamanso ha dit:

      Hola Emma,

      quin niu d’històries que et passen amb la bicicleta!
      Segur que si la Sandra d’Amics monstruosos anés pel barri en bicicleta li passarien aventures com les teves.
      Gràcies per explicar-me-les i per observar i apuntar tot el que pot servir per inventar!
      Petons

  3. 4tB El Pla ha dit:

    Hola Anna,
    Veiem que les nostres pors i el nostre conte no apareix…. El vam penjar la setmana passada!!
    El tornem a penjar aquí…

    Els nens i nenes de 4tB vam parlar de les nostres por i vam descobrir que molts compartim les mateixes pors. D’aquestes, hem creat el següent conte:

    Aquesta és la història que va passar un divendres de lluna plena a un poble que es diu Croqueta de Mar.
    Era una nit normal i corrent, com totes les nits, la Beatrix, una nena de 9 anys tornava sola de la biblioteca cap a casa. Abans d’arribar a casa, va començar a buscar les claus i va sentir unes passes darrere seu. Es va girar de cop, no va veure a ningú però sí que va veure una nota al terra. Es va ajupir per recollir-la i va sentir una veu que deia: ”No llegeixis la nota perquè sinó una onada majúscula se t’empassarà”. La Beatrix va sentir un calfred, no sabia què fer. Finalment va decidir no llegir la nota però la va guardar a la butxaca i se la va emportar.
    Quan va arribar a casa totes les llums estaven apagades, totes les finestres estaven obertes i els pares no eren enlloc. Li va entrar el canguelis. Va buscar la nota però…no hi era, havia desaparegut! De cop i volta es va girar i a la porta de la sala d’estar va trobar la nota enganxada. Va aclucar els ulls per relaxar-se i controlar la por. En aquest moment els pares van arribar i, abans que entressin a la sala d’estar la nota va sortir volant, les finestres es van tancar i….CONTINUARA!

    4tB El Pla

    • annamanso ha dit:

      OSTRES! això sí que és un conte de por. Perquè jo ja l’havia llegit i l’havia aprovat i comentat… ai, la informàtica. El nou ha aparegut aquest divendres a les 11:45 (no l’he pogut aprovar fins avui que era fora de casa…) Sort que ara sí que ha funcionat i ara el podem llegir. A mi fins i tot el nom de la nena em fa por… Beatrix! I tot el que hi passa fa estremir… o potser és la manera com ho expliqueu. I això m’agrada molt, perquè la història no és de por, el que fa por és la vostra manera de narrar, perquè ho feu des dels ulls de la nena que passa tant de cangueli.
      I aquest continuarà… sobretot continueu, perquè em sembla que us ho heu passat molt bé inventant!
      Petons terrorífics i contents

  4. El gegant del rec ha dit:

    Anna hem tingut problemes informàtics a l’escola i t’enviem les “mini històries” que et devíem! 😉

    Un dia assolellat anava caminant cap un camp i em vaig trobar un escorpí. Però no era verinós! I mig cagat de por li vaig preguntar: Ets verinós? I ell em va contestar: Tonteries,no sóc verinós! I el vaig agafar ben content i me’l vaig emportar a casa i el vaig cuidar: Li feia el menjar, el treia a passejar… (Arnau)

    Un dia mentre nedava pel mar vaig relliscar amb una petita pedra. En aquell moment estava patint molt, perquè estava apunt de caure sobre una enorme roca. Però en aquell moment va sortir de l’agua un peix manta i vaig caure sobre seu, quina por!! La sensació era com estar assegut sobre una manta. Tot seguit em va portar volant i ens vam fer molt amics. (Marina)

    • annamanso ha dit:

      Hola nenes i nens del Gegant del Rec, gràcies per enviar-me les vostres històries. Són boniques, i sensibles. La por hi és present, però al final es queda en una cosa petita i acaba amb l’amistat dels personatges. És el que acostuma a passar, la por si te la mires de cara ja no fa tanta por i t’hi pots fer amiga i tot.
      Seguiu imaginant!
      Petons

  5. Hooola, som els de 4tA de les Deveses!!
    Les paraules que ens han fet més patxoca d’aquesta tongada són:
    Palpentes, confessava, tabarra, i totes les onomatopeies..
    Estem en procés de fer el que ens demanes dels éssers fantàstics..t’ho enviem ben aviat..

    Satutacions Anna, i a tots!!

    • annamanso ha dit:

      Gràcies 4tA de Les Deveses.
      Una bona tria de paraules. Que ve que us aneu aturant per pensar quines són les que més us agraden.
      Llegir a poc a poc té recompensa.
      Petons i espero els vostres éssers fantàstics!

  6. diana mendes ha dit:

    Hola Anna,
    Em dice Diana tinc nou anys i vaig a l’escola el Pla de Salt.
    M’ha agradar la lectura amics monstruosos .Les paraules que mes riure fan son:encaramelats, llit d’aigua i els personatges el gos zombi i el gat momia.
    A mi nomes d’escoltar-los ja em vienen les ganes de tenir por.
    Que em responguis aviat .
    Petons.TERROOOORIFICS!!!

    • annamanso ha dit:

      Diana, gràcies per escriure aquest missatge. I estic molt contenta que la lectura t’estigui agradant. Tu segyeix que encar queden moltes paraules per descobrir i aquests monstres només han fet que començar. Petons!

  7. Hola Anna ¡!
    Colla! Salut!!
    Nosaltres hem esta parlant i escrivint mooolt sobre les pors.
    I, sembla mentida que fa no res ens feiem una mica els “xulos” dient que no teniem por de cap cosa …però , llegint i xerrant ens hem adonat que han sortit tot tipus de pors:
    A alguns animals salvatges ,no sigui que ens empaitin en els nostres somnis.. a algunes disfresses ,per si de cas a sota s’oculten assassins ….a alguns tipus de gossos per si de cas ens mosseguen al mig del carrer …Als cememtiris per si s’amaguen vius per donar-nos un ensurt mortal. I també hi ha que tenen por dels esperits ,perquè si quan morim , tota l’energia q som , es transforma..doncs ..on para la gent que nes estimem i que ja no hi és?…
    Uuuuffff , quines pors..ja no volem pensar més per ara…que s’acosta la nit i volem dormir.
    Els i les alumnes de 4tA de Les Deveses

    • annamanso ha dit:

      Mare meva quina por que m’heu fet ara! Però m’he posat molt contenta perquè a partir de la lectura heu pogut parlar del que sentiu, del que us fa por, dels ensurts que ens treuen la son.
      Espero que les aventures i tot el que li passa a la Sandra us segueixi enganxant. I que dormiu tranquils!

      Petons

  8. ESCOLA EL PLA ha dit:

    Bona tarda Anna,
    Som els alumnes de 4tA de l’escola EL PLA. Ens ha agradat moltíssim llegir aquestes primeres pàgines del teu llibre. Algunes paraules que hem llegit a classe ens han deixat molt aterroritzats perquè feien mooooolta por. De tot el munt de paraules hem podem destacar les següents: acaramel•lat, enamorat, poruga, tímida, cangueli, cagada, aterroritzat, rocker, llit d’aigua i els personatges gos zombi i gat mòmia ens han fet passar estones molt divertides.
    No podem escriure tots els inicis dels contes terrorífics que ens han aparegut a la nostra imaginació perquè només d’escoltar-los ens deixen amb la boca ben oberta i amb la por al cor. De totes maneres t’explicarem algunes situacions i llocs que ens fan quedar com estàtues de pedra.
    En podem destacar les següents: un passeig a les fosques pel bosc un dia de tormenta amb trons, llamps o caminar per un cementiri ple de fantasmes, zombis, vampirs, rat-penats… i en podríem dir-te moltes altres més però la classe està molt aterrada només d’escoltar aquestes situacions que ens fan sentir terror.
    Esperem que la setmana vinent ens trobem amb més sorpreses d’aquests terrorífics personatges del conte.
    Fins aviat. Petonets TERRORÍFICS !!!

    • annamanso ha dit:

      Hola nenes i nens de 4tA del Pla, veig que sou molt espavilats perquè heu triat paraules terrorífiques… i al costat paraules ben dolces que us facin passar la por. Ben fet, és clar que sí.
      També estic molt contenta de llegir que el cap se us ha disparat imaginant contes i situacions terrorífiques. O sigui, que esteu fent un bo entrenament gimnàstic d’imaginació. Bravo!
      I sí, sí, millor que no me’ls expliqueu els vostres inicis de contes terrorífics perquè amb el que he llegit ja m’he escagarrinat de por!
      Petonets i endavant!

  9. isaac alejanro alvarado martinez ha dit:

    hola Anna!
    ma agrada mol el conta de amics mostruosus , a perdona em dic Isaac soc un nen de la escola del pla
    adeu fin la procsima

  10. LA NOSTRA HISTÒRIA DE POR

    Ens hem escoltat les nostres històries de por i les que més ens ha agradat les explicarem a continuació fent una barreja de totes i ens ha sortit aquesta història:

    Un dia dos nens de l’escola Les Deveses en Pau i la Laura es van quedar al menjador. Aquell dia feia molt de vent, van preguntar a la monitora del menjador si podien anar a buscar les jaquetes a la classe. Van pujar al segon pis i quan estaven a punt de marxar van sentir un SOROLL. Ja sabeu el soroll d’una sabata gastada (nye – nye…), en sentir-ho van començar a preocupar-se. Van veure sabates pintades a les escales, van córrer tot el possible i quan van arribar al porxo van recuperar l’alè. Es van espantar MOLT i MOLT.
    Després de l’escola havien de quedar-se a classes d’àrab. La mare de la Laura li va dir que tornés amb en Pau a casa. Quan va acabar les classes d’àrab van marxar junts ja que són veïns. Ell va anar a casa seva i la Laura va continuar sola el tros que quedava. Va passar per una cafeteria i va veure un senyor que li preguntava coses i ella va passar per un altre camí i va passar molta por. Quan va arribar a casa li va explicar a la seva mare. I la mare li va aconsellar que mai tornés sola.
    A l’endemà en Pau va marxar al Marroc amb els seu tiets. Després d’uns dies el seu pare va venir a buscar-lo per tornar cap a Salt. Pel camí van posar benzina i com que en Pau tenia moltes ganes de fer les seves necessitats va anar al lavabo. Estava molt tranquil i de cop i volta va sentir que picaven la paret. Després va sentir veus que deien: SUUURT!, SUUURT!, quan va acabar va obrir la porta i no hi havia ningú.
    Al cap d’uns dies en Pau i la Laura estaven mirant una pel•lícula a casa d’en Miquel. Quan va acabar la pel•lícula, van marxar la Laura i en Pau.
    En Miquel se’n va anar a dormir. Aleshores quan va tancar els ulls, més o menys a les tres de la matinada va obrir els ulls i va veure un fantasma. Es va aixecar i va agafar una espasa de joguina. Estava tremolant i quan s’acostava li va clavar l’espasa. I llavors va veure que era la jaqueta del seu pare.
    “CONTE DE TERROR ACABAT I PER L’ANNA MANSO ESTÀ ENVIAT”

    • annamanso ha dit:

      Hola nenes i nens de Les Deveses,

      al vostre món de conte tot fa MOLTA por! Anar a buscar una jaqueta, tornar de l’escola a casa, anar al lavabo, anar-se’n a dormir… Et pot passar de tot! Però el que més m’agrada és que el que fa por són les coses normals: el vent, un home que està a una cafeteria, una veu que et diu que surtis del lavabo, la jaqueta del pare… És el que passa en realitat, que la por ens la fabriquem nosaltres al cervell perquè ens imaginem coses que no són.
      Us felicito de debò! Seguiu llegint i inventant històries!

      Petons

  11. annamanso ha dit:

    Els nens i nenes de l’escola La Farga, han enviat un comentari, però la informàtica ha volgut protagonitzar una història de por i el comentari no s’ha penjat. Així que ho faig jo en nom seu:

    “Hola Anna!! El teu llibre ens està agradant molt. Ens ho passem bomba llegint-lo plegats!
    Les paraules que ens han agradat més són: quisso, zombi, conillet d’Índies, cadell, acaramel.lats, tristoi, … i les exprsssions: pudor mortal, estira-i-arronsa, pares professionals, càmera cuirassada…
    Bé, Anna Manso, gràcies pel teu llibre. Estem aprenent moltes paraules noves i GAUDIM MOLT !!!
    T’estimem molt !!!!”

    I ara us contesto:

    Nens i nenes de la Farga, em feu molt contenta quan dieu que gaudiu i us ho passeu bé amb la lectura. Gràcies per la tria de paraules. Vosaltres us ho passeu bomba llegint i jo m’ho passo bomba utilitzant aquestes paraules, fent-les jugar, ajuntant-les i empescant-me expressions com “pudor mortal” o “pares professionals”. I les paraules segur que estan felices de saber que les heu après i que us les heu guardat a les butxaques per quan vulgueu fer-les servir.
    Seguiu llegint i gaudint!

    Petons

  12. Col·legi Vilagran ha dit:

    Hola Anna,
    Som els nens i nenes del Col·legi Vilagran. No hem redactat un conte, però hem estat pensant i parlant sobre el que hauria de tenir la nostra història perquè fes por de debò. Hem estat d’acord en que la nostra història tindria lloc en un tenebrós bosc al costat del cementiri, en una tètrica nit de lluna plena, freda, amb el so de l’udol d’un llop a la llunyania i el so del vent fort flotant per l’ambient…
    Hi sortirien zombis, esquelets vivents, homes llop, fantasmes i bruixes dolentes que formarien un exèrcit per prendre el control del món dels vius. Hi hauria una guerra terrible contra els innocents en la que al final guanyarà… AAAAAaaaaaaaaaaa…. sorpresa!! Mai s’expliquen els finals ;-p
    En quant a les paraules, no ens ha semblat que TERROR BLAU sigui un títol molt terrorífic per una pel·lícula de terror. Nosaltres l’haguéssim titulat TERROR SENSE FI o bé LÀSERS TERRORÍFICS.
    També ens ha fet gràcia la paraula TÒTILES, sona tonta  i també ens ha sorprès que existeixin els llits d’aigua. Ens vam fer un tip de riure pensant el que passaria si es rebentés. Hahahahaha.
    Adéu i fins la propera!!!!

    • annamanso ha dit:

      Hola nenes i nens del Vilagran,

      quina història de por més terrorífica!!!! Em fa tanta por que intentaré no rellegir-la a la nit!
      No calia redactar un conte, el que heu fet era just el que us demanava. Bravo!
      M’ha fet molta gràcia que Terror blau no us fes por i m’apunto els vostres suggeriments. Terror blau volia ser un títol una mica misteriós, que juga amb el color blau dels raigs que es llancen a la pel·lícula. Els vostres són molt més terribles.

      I sí, TÒTILES és una gran paraula. Sona molt bé i quan la dius saps perfectament què vol dir.
      Ah, els llits d’aigua, jo només els he vist a algunes pel·lícules, però han de ser una mica marejants… I si es peten, buuuuuf!

      Petons i fins la propera!

  13. Pompeu Fabra ha dit:

    Hola Anna,
    Som els alumnes de 4t del Pompeu Fabra. A nosaltres ens ha costat molt escollir una sola paraula així que entre tots hem fet un recull de les deu millors. Les escollides han sigut:
    Tòtila, quisso, cursi, estira-i-arronsa, rocker, col·legues, acaramel·lat, esbufegar, maledicció i tristoi.

    Després hem estat parlant de totes aquelles coses que ens fan por i hem vist que la majoria de nosaltres ens passa com a la Sandra, se’ns posen els pèls de punta quan mirem pelis de por!
    En comptes d’escriure un conte de por, hem fet un llistat amb tots els ingredients que ha de tenir una història per a fer que et passis mitja pel·lícula amagat sota la manta. Els elements indispensables són:
    – Que la història passi dins d’un somni o que comenci amb un nen o nena al llit i que de sobte escolti un soroll d’una porta que grinyola. Si volem que faci por de veritat és important que sigui de nit i que el nen o la nena estigui sol a casa.
    – Hi han d’aparèixer pallassos monstruosos amb la cara blanca i mal maquillada o d’altres joguines malèfiques que tornin a la vida.. També fa molta por quan surt algun home dolent armat amb destrals o serres.o quan surt algun nen amb un somriure terrorífic.
    -Creiem que fan molta por les històries com la teva on surten zombis. I encara en fan més si un dels zombis és un familiar o conegut que s’ha transformat.
    – Finalment creiem que a tota història de por ha de sortir-hi una mica de sang.

    Si barregem bé tots aquests ingredients tindrem una història d’allò més terrorífica. Esperem que t’hagi agradat.

    Fins aviat i una abraçada!

    • annamanso ha dit:

      Hola nenes i nens de 4t del Pompeu Fabra,

      mira que sou dolents. Us explico que sóc una poruga i vosaltres m’envieu aquest missatge! He, he, he!
      Fora bromes. Us felicito perquè heu sabut trobar aquelles parts de les històries, aquells elements, que ens fan por.
      I a sobre heu tingut temps i vista per triar les vostres paraules preferides (que m’agraden molt).
      Espero que us serveixi perquè a partir d’ara, quan llegiu, us fixeu en algunes paraules, com si fossin les molles de pa que deixava el Polzet per tornar a casa.

      A mi els pallassos de cara blanca per la nit em posen els pèls de punta!

      Però no patiu. Al llibre no en surt cap. I aviat descobrireu si aquests amics de la Sandra són molt terrorífics o què.

      Petons una mica espantats però contents

  14. Boooon diaa Annaaa! , som la classe de 4t B de l’escola Les Deveses. Ens ha costat molt penjar aquest comentari, estàvem molt impacients per escriure al bloc. Coses de la tecnologia, que quan volem rapidesa va més a poc a poc tot.
    Les paraules que més ens ha agradat són: ACOTXO, PUDOR MORTAL, GOS ZOMBI (Ramon), ACLUCAR, BAJANADES, CALFRED, GAT MÒMIA (Egipci), TERROR BLAU, PEUS DE FORMATGE, ENDORMISCADA, GARRATIBADA, CUIRASSADA , EIXORDADOR i ENSONYADA, ESPELLIFAT.
    Aviat t’he enviarem les històries de por més porugues de l’escola Les Deveses de la classe de 4t B.
    Molts de petonets, de:
    Ivan, Oriol, Siseh, Oussama, Mohamed, Roger, Mariam, Jihan, Adam, Samar, Lidia, Danna, Sara, Osama, Asmae, Serena, Maysae, Adrià i Adil.

    • annamanso ha dit:

      Bon diaaaa! Deu ser general. A casa meva, avui, l’internet va a primera i a deu… que vol dir que va molt a poc a poc.
      Quin grapat de paraules més boniques i divertides! Heu fet una molt bona lectura i les paraules que ens agraden són com anissos, com caramels que ens podem anar menjant mentre llegim. Nyam! I ja heu vist com m’agrada la R forta: gaRRAtibada, teRRor…

      Espero les vostres històries… teRRorífiques.

      Petons… Rodons!

  15. Bona tarda Anna, som els alumnes de 4t A de les Deveses , les paraules que ens han agradat més són :
    Tòtiles, cleques i parracs.

    Hem parlat molt sobre el tema de les pors. Ja t’explicarem més cosetes sobre les nostres en particular.
    Molts petoneeeets!!!!

    • annamanso ha dit:

      Hola, 4t A de les Deveses. Ja veig que sou una classe gens TÒTILA, i espero que no hi hagi CLEQUES per explicar les vostres pors i les vostres històries, perquè sinó les bates poden quedar fetes PARRACS!

      Petonets i gràcies per contestar!

  16. El Gegant del Rec ha dit:

    Hola Anna!
    Som els alumnes de 4t de l’escola El Gegant del Rec. La paraula que ens ha agradat més la primera setmana de lectura ha sigut “TÒTILES”. Ens ha fet molt riure.
    Aviat t’enviarem algun projecte de conte, tal i com ens demanaves a l’activitat 1!
    Arreveure!!!

    • annamanso ha dit:

      Ha, ha, ha! Sí, TÒTILES fa riure.
      I espero algun dels vostres projectes de contes.
      Gràcies per respondre tan ràpid!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s