Recull de recursos útils per portar a terme el projecte de “El cove de les paraules”:
- L’expressió escrita i la comprensió lectora
- Cáceres, Carme ; Santamaria, Noemí. A la carta. Activitats de COMPRENSIÓ LECTORA. MITJÀ. Edicions l’Àlber, 2009. (guia didàctica i bloc de materials). [Pàgines de mostra]
- L’ensenyament de les habilitats lingüístiques en centres on s’aplica el PIL. Exemples de llistats per ajudar els alumnes (SIUL. Servei d’immersió i ús de la llengua)
- L’expressió escrita. L’ensenyament de les habilitats lingüístiques a les escoles de Salt. Presentació en PowerPoint (Francesc Vila i Batallé, assessor LIC del Servei Educatiu del Gironès)
- Orientacions per a la millora de la comprensió lectora i l’expressió escrita. Competència comunicativa lingüística – Educació primària. Juny de 2010
- Recomanacions als centres sobre l’expressió escrita(Inspecció SSTT Girona. Àrea de Llengua.Curs 2009-2010). Conté pautes per a la planificació, metodologia, correcció i avaluació de textos i quatre annexos:
- “Elements comuns a tenir en compte en la redacció de textos”
- “Decàleg didàctic de l’ensenyament de la composició” (Daniel Cassany. Universitat Pompeu Fabra)
- “Bibliografia bàsica”
- “Criteris de correcció de la redacció”(Llengua catalana i castellana)
- El text descriptiu
- L’armari Tic: un bloc a XTECBlocs. Recull de recursos per treballar el text descriptiu
- El text descriptiu: el retrat. Descripció d’una persona
- El text descriptiu. Descripció d’una persona: joc (Ed. Teide).
- La imatge
- Monoface. Molt interessant per crear personatges i expressions i alhora molt divertida!
- Tutorial per penjar les imatges al compte que “El cove de les paraules” té al Picasa
- Tutorial del Picasa. La imatge amb el Picasa. Tutorial de Maite Garcia i Pausas. SuporTIC CRP de les comarques gironines. Curs 2007-2008 (Picasa versió 2.7.0). Conté una guia i sis mòduls: instal·lació del Picasa, organització de les imatges, creació d’una pàgina web, creació d’un álbum web, retoc d’imatges i creació d’un CD o un DVD d’imatges.