Un secret

Hola, torno a ser jo, la Rita Fredolica. I vull dir-vos que necessito compartir un secret.

Sé que quan es comparteix un secret, el secret deixa de ser secret. I, a més, si la forma d’explicar-lo és penjar el secret a Internet, a un bloc que el pot veure tothom, el secret es converteix en una notícia. Tot això ja ho sé, però si no ho explico rebento. Perquè necessito compartir un secret… i que m’ajudeu.

Ahir vaig anar a casa el meu avi Enric a berenar el meu berenar preferit, xocolata desfeta amb maduixes, i quan ja vaig quedar tipa de xocolata i maduixes vaig entrar a tafanejar a l’habitació dels mals endreços. L’avi Enric Fredolic ha viatjat per tot el món i té una habitació plena de capses amb objectes estranys que ha portat dels seus viatges com una llanterna que fa llum de color lila, unes sabates fetes de cartró, un obrellaunes en forma de colibrí,… Gairebé mai no hi entro perquè l’avi la té tan desendreçada i amb tantes capses apilades que no t’hi pots ni moure. A més, del sostre només en penja una bombeta que fa menys llum que una espelma i a mi, ho sento, em fa una miqueta de por. Però ahir era diferent, perquè l’avi s’ha decidit a fer endreça i m’hi vaig poder estar una bona estona. Només em va demanar que anés en compte i que no fes res malbé.

La tarda se’m va passar volant i quan ja era hora d’anar-se’n, l’avi em va haver de cridar fins a quatre vegades perquè sortís d’aquella cambra. L’avi no s’enfada mai, ni crida. Només va dir-me: “Rita, vaig a dur-te a casa els pares. Quan hi arribi sense tu els diré que no has volgut venir. Adéééuu.”. Ostres. Em vaig llevar d’una revolada i vaig sortir a tota castanya, però amb la velocitat vaig tombar un llibre d’una prestatgeria que va caure a terra, desmuntat, amb les pàgines esteses per tot arreu. Vaig recollir el llibre com vaig poder, el vaig entaforar dins la motxilla de l’escola i me’n vaig anar amb l’avi.

Mentre caminàvem cap a casa rumiava si explicar a l’avi el que havia passat o no. I vaig estimar-me més arranjar el llibre jo sola a casa i, un cop arreglat el desastre, explicar-li. I ho he fet, he endreçat el llibre i me l’he llegit! I ara no li vull tornar, me’l vull quedar!

És un atles molt antic en el que hi surt la meva ciutat, la ciutat més freda del món, i quatre indrets amb noms força semblants: el mar més perillós del món, la ciutat més sorollosa del món, el país més solitari del món i el bosc més misteriós del món. Mai, mai, mai, mai, mai, havia sentit a parlar de tots aquests llocs.

He fet una recerca al google maps però no els he trobat i ara no sé què fer. Si li dic al meu avi potser s’enfada amb mi per haver esguerrat l’atles i no me’l deixa més. Però jo vull saber més coses d’aquest mar, de la ciutat, del bosc i del país. Llavors m’he recordat de vosaltres i he pensat en escriure-us aquesta carta. Si us plau, que em podeu donar un cop de mà? Què faig? Li explico el meu secret a l’avi Enric Fredolic que m’estima tant? I vosaltres? Heu sentit a parlar d’aquests llocs?

Petons fredolics i si no em podeu dir res fins després de vacances no passa res. Bon Nadal!

Aquesta entrada ha esta publicada en atles_viatger, Conte conjunt, General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

23 respostes a Un secret

  1. JULIA ha dit:

    M’AGRADAT EL LLIBRE DE LA RITA

  2. Sabrin ha dit:

    Hola Sesi com estas? Jo bé.
    M’a ancantat el cistell viatger blau.

  3. Susana ha dit:

    Hola em dic Susana del col.legi Dominiques. Rita no sóm els nens/es mes espavilats del mon tots ho sóm alguns saben fer una cosa i alguns no però saben fer un altre cosa.

  4. annamanso ha dit:

    Què bé! Penseu exactament el mateix que jo. I teniu raó, l’avi no s’ha enfadat gens ni mica quan li he explicat com ha anat.
    M’agrada tenir-vos d’amics d’Internet. També m’agrada tenir amics a l’escola, però aquestes cartes que m’arriben per l’ordinador, aquests missatges, són molt especials.

    Petons freds per fora i calents per dins.

    Rita Fredolica

  5. Shaiel ha dit:

    hello Annamanso.

  6. susana ha dit:

    Hola Rita Fredolica sóc jo la Susana del col.legi Dominiques.Tots els nens/es estem d’acord que li tindries de dir l’ho de l’atlas nosaltres,creiem que no et renyara pas …T’estima molt. Perquè no vens un dia a beurens eh!!! Ens faria molta pero moltaaaaaaaa il.lucio.
    -Mils grans i peluts!

    -Tambe de pard els nens/es de la meva classe.

    • susana i part dels meus companys. ha dit:

      Hola Rita Fredolica som jo i els meus companys del col.legi Dominiques.Tots nosaltres estem d’acord li tindries que dir l’ho de l’atlas, no et renyara pas t’estima molt confia amb nosaltres, si no li dius et sentiras malament quan ho descobreixis no et renyara però et sentiras malament perquè li has amagat però creiem que ancara no es tard.

      – Un peto gran i pelut. -Nens i nenes del col.legi Dominiques.

  7. Classe 4t de l'escola Veïnat ha dit:

    Hola Rita,
    Fa dies que et volem contestar però estem molt enfeinats. Nosaltres et diem que ja coneixem el bosc misteriós, és un bosc que nosaltres un dia ens vam inventar tots plegats amb la Sara.
    Fredolica! Et volem donar un consell, pensem que has d’explicar al teu avi el que et va passar i tornar-li el llibre que et vas trobar, perquè ell t’estima molt i si un dia el troba a faltar es posarà molt trist.

    Rita! Avui hem començat a llegir el teu llibre. Pensem que ens agradarà molt.

    Petons de sucre fi!
    Alumnes de 4t del Veïnat.

  8. Biel ha dit:

    Si,perque no crec que el teu avi et renyi,no…

  9. classe de 4t de l'escola Pompeu Fabra ha dit:

    Hola Rita ,
    Ens ha agradat molt llegir les teves cartes. Estem impacients perque arribi el conte a la nostra classe i poder saber més coses de tu.
    PETONS DE XOCOLATA DESFETA.

  10. Miquel ha dit:

    Crec que l’hi hauries de dir al teu avi l’ho de l’atlas,com que t’estima tant et perdonarà.

    • annamanso ha dit:

      Sí, Miquel, crec que tens raó. Quan en fem alguna patim una mica, però els grans de casa ens estimen i ens perdonen. Bé, de vegades triguen una mica perquè estan de mal humor per la feina, o els diners, o coses d’aquestes de grans, però després se’ls passa i tot s’arregla.
      Gràcies pel consell. Ets un bon amic.

      Petons gelats. Rita.

  11. Alumnes de 4t B del Pla ha dit:

    Hola Rita,
    Nosaltres sí que hem sentit parlar del país més solitari del món i allà hi viu una bandera que és molt egoïsta.
    Fins aviat!!!

  12. 4t B LA FARGA de Salt ha dit:

    Hola Rita Fredolica,

    Som els nens i nenes de 4t B de l’escola La Farga de Salt. Hem llegit la teva carta i creiem que has de tornar l’atles al teu avi i explicar-li el que et va passar.
    No et preocupis perquè els nens i nenes de Salt coneixem els indrets que surten a l’atles i, si vols, et podem anar explicant com són aquests llocs. Amb tota la informació que rebis podràs crear el teu propi atles.
    Ja veuràs com són d’especials aquests llocs i t’ho passaràs pipa!
    Esperem haver-te ajudat. Feliç 2011!

    4t B La Farga

  13. Blessing ha dit:

    Hola soc la Blessing dal S.Santalo Rita tens que dirli al teu avi que seta caigut el llibre
    perque pot ser important a no sigis dulenta i sovretot dirli lo del llibre.
    Adeu Rita

  14. aynen ha dit:

    hola amdic aymen vaig a4rt de la scola santlo laas de di al teu avi ca no u menji perque li fara mal de panxa i ames lorn no funciona ma pots di com ufa ?’

  15. Shaiel ha dit:

    hola em dic shaiel de l’escola silvestre santalo. aixo que es contat es un secret. pot ser que el teu avi ya hu sap . pero si no es axi tens que divrli. per que ami tambe ma pasat pero am una televisor un dia la meva cusina y yo estevam jugan amb un coixi jo vaix tirar i pumm! se trenca pero el meu pare u va descubrirlo . i em va raña

  16. Halima ha dit:

    Hola soc la Halima soc del S.santalo Rita fredolico et bull dir una pragunta com pots fer xocolata si aquell lloc es molt fret?

  17. Amina ha dit:

    Hola soc la amina la del silvestre santalo puc ajudarte pudries rebalarli el teu secret al teu
    avi estic dacort

  18. Estel ha dit:

    Hola,soc una alumne de 4t del Silvestres Santaló i m¡agradaria comentar una cosa.
    Volia i dir que si tu vius a l’Antartida o Alaska perque com que alla sempre fa fred i si els trineus els tiran gossos?¿

    També si on vius fa fred com es que hi han maduixes perque ni l’hord ni els arbres funcion i ho se perque aqui a l’escola tenim un hort quan nosaltres feiem 1er teniem un hort i una nit uns nens van venir i ens el van destrosar tot.

    Teniem un hamster que es deia Blanqueta .Un dia vam arribar a classe i thotom la va anar a veure,vam mirar i no estaba vam anar a la aixeta estaba morta pero en veritat estava dormida quan el professor anava a dir:Ho sento pero la Blanqueta s’ha mort pero no estava morta va aixecar i es va pujar a les nostres mans

  19. 4t A de la Farga ha dit:

    Hola Rita, som els nens de 4t A de la Farga i nosaltres hem sentit a parlar del país més solitari del món. No sabem on està situat però el que si sabem és que hi habita un cactus anomenat Pinxo i 4 homes invisibles. També sabem que hi ha un riu d’aigua bruta i 2 palmeres. Per cert, aquest país és petit com una mandarina per tant, és normal que no surti als mapes.
    Pel que fa al tema de l’avi, nosaltres creiem que és millor que li expliquis a l’avi Enric abans que el problema del llibre es faci més gros.

    PETONS CALOROSOS DELS NENS/ES DE 4T A!! PERQUE TINGUIS LES GALTES CALENTES… MUAK, MUAK, MUAK

Deixa un comentari

